Optymalizacja na PC jest dla nas ważna – Ubisoft prostuje nieporozumienie

Ubisoft Montreal odpowiedziało na zarzuty odnośnie stosunku studia do optymalizacji gier pecetowych.

Wygląda na to, że „kontrowersyjna wypowiedź” Sylvaina Trottiera ze studia Ubisoft Montreal – o tym, że rzekomo optymalizacja na PC nie jest ważna – była niczym więcej, jak dziennikarską nadinterpretacją. Ponieważ w zeszłym tygodniu Internet zawrzał w swym oburzeniu na tak, wydawałoby się, jawnie lekceważące słowa, Ubisoft nie pozostawił sprawy bez odpowiedzi. Na oficjalnym blogu studia czytamy:

„W omawianym wywiadzie [Trottier] powiedział, że w trakcie fazy deweloperskiej optymalizacja nie jest priorytetem. Zamiast niej, najważniejsze jest sprawdzenie, co da się osiągnąć, a jeśli nie sposób tego zrobić przy dostępnych narzędziach, po prostu dorzuca się lepszą kartę grafiki. Zdanie to było później cytowane bez uwzględnienia kontekstu, co mogło sugerować, że nie przykładamy wagi do optymalizacji na PC. Bądźcie spokojni, zdecydowanie tak nie jest.”

To prawda, tworząc grę na PC deweloper nie stara się optymalizować jej na każdym kroku, aby przetestować nowo dodaną zawartość. Optymalizacja jest raczej procesem finalizującym okres dewelopingu – tuż przed wysłaniem gotowego produktu do odbiorcy. Właśnie o to chodziło przedstawicielowi Ubisoftu.

„Jesteśmy dumni z pecetowej wersji Assassin’s Creed IV: Black Flag – dodaje Ubisoft„Gra działa dobrze na słabszych komputerach, a nowsze maszyny są w stanie obsłużyć wiele dodatkowych opcji – tak więc każdy może w pełni cieszyć się grą na swoim komputerze.”

Źródło:
"luckie" - GRY-OnLine


Klemens
2013-11-26 17:59:29